Het laatste maandje - Reisverslag uit Ulvenhout, Nederland van Annelot Overloop - WaarBenJij.nu Het laatste maandje - Reisverslag uit Ulvenhout, Nederland van Annelot Overloop - WaarBenJij.nu

Het laatste maandje

Door: Annelottie

Blijf op de hoogte en volg Annelot

05 Mei 2012 | Nederland, Ulvenhout

Ja ladies & gentlemen, daar zijn we weer!

Ik heb net mijn oude reisverslagen nog eens teruggelezen en heb me echt kapotgelachen! Het is zo grappig om te merken hoe eerste indrukken soms totaaaaal vertekend zijn! Veel van 'die Arabieren' zijn ondertussen mijn beste vrienden, waaronder Saeed (en dus niet Said - die ik daarna overigens nooit meer in een witte legging heb gezien), Saleh (of op zn Engels - Sam), Hassan, Turki & Ibrahim.

Basem(en dus niet Bastian haha) ken ik ook nog wel, maar daar heb ik niet zoveel contact mee. Hij is wel aardig, maar het blijft een beetje een eigenaardig mannetje. Inmiddels is Basem getrouwd en Saeed is verloofd dus ook hij zal binnenkort in het huwelijksbootje stappen.

Ik ga daar heel hard aan moeten wennen, want Saeed is als een broer voor me en straks mag ik hem niet eens meer een knuffel geven als ik hem zie :(

Even terug naar de orde van de dag: de reden van een nieuwe blog.

Jullie weten wel dat ik terug naar Engeland ga, de meeste weten ook dat het de bedoeling is dat ik niet meer terugkom - maar wat ga ik nou precies doen?

Ik vertrek 3 juni weer naar Newcastle, waar ik terugga naar mijn oude kamertje in Fenham waar ik vorige x ook een periode heb gewoond.

Momenteel staat er voor juni het volgende gepland
- 05 juni: Tattoo #2 + Diamanten jubilieum van Queen Elizabeth vieren
- 07 juni: COLDPLAY!!!!! (In Sunderland, helaas.)
- 15 juni:

Deze zomer zijn, zoals jullie waarschijnlijk wel weten, de Olympische spelen in Londen. Een aantal van de voetbalwedstrijden zullen gespeeld worden in St. James Park, dus wij mogen er van meegenieten.
Op 15 en 16 juni komt het olympisch vuur langs Newcastle, dus is er op de 15e 's avonds een groot feest :)

Verder staat juni uiteraard in het teken van het EK! Mijn oranje & roodwitblauwe attributen gaan allemaal gewóón mee, al zal ik het Engelse team ook aanmoedigen uiteraard.
Voor wie het zich afvraagt: Mochten Nederland en Engeland tegenover elkaar komen te staan, zal ik altijd voor Nederland zijn!!!

In juli en augustus ga ik werken bij International House (De school waar ik vorig jaar heb gezeten als 'student').
Ik word 'assistent social programme' wat inhoudt dat ik Les (zie voorgaande blogs) ga ondersteunen bij het activiteitenprogramma. Denk hierbij aan de inmiddels welbekende pubnights, foodnights, tripjes naar andere steden, Harry Potter filmlocaties en natuurlijk voetbalstadions..en JA ik krijg hier nog voor betaald ook - wat kan ik zeggen, life sucks ^^

In eerste instantie was het de bedoeling dat ik hierna (eind september) zou gaan beginnen aan mn bachelor 'taalwetenschappen' aan Newcastle University.

Helaas blijkt de Nederlandse overheid te bestaan uit een stelletje bell-ends, wat betekent dat als ik in Engeland een lening krijg voor mijn collegegeld, ik van DUO helemaal niks krijg. Lang verhaal kort: ik kan de studie niet meer betalen en het is dus einde verhaal :(

Gelukkig ben ik heel vastberaden, ik weet na zoveel jaar EINDELIJK wat ik wil en laat me hier niet door tegenhouden. Vele wegen leiden naar Rome, ik zal nu dus een ander weggetje moeten pakken. Maakt niks uit: Mijn hart is mijn Tomtom en zolang de eindbestemming ingevuld is, kom ik er wel!

De bedoeling is nu dus dat ik in nov-dec aan International House de CELTA-cursus ga volgen. Dit is een loodzware cursus van een maand, waarna je (als je slaagt =P) bevoegdheid hebt om Engelse les te geven aan anderstaligen.

Het voordeel aan International House is, dat ze een win-win-win situatie hebben gecreëerd: Studenten kunnen zich inschrijven voor gratis lessen Engels, deze worden gegeven door de CELTA-studenten. Op deze manier krijgen zij dus de kans om ervaring op te doen en hebben de leerkrachten op hun beurt weer de gelegenheid om de praktijkkunsten van de CELTA-studenten te beoordelen. win-win-win dus!

Verder wil ik nog 1 of 2 andere talen leren - dit zal niet van even goed niveau zijn als mijn Engels, maar het zal wel mijn baankansen vergroten.
Op het moment dat ik op sollicitatie mag komen en er staat een native speaker (iemand die Engels als moedertaal heeft) tegenover me, leg ik het natuurlijk altijd af! Door mijn kennis breder op te bouwen, hoop ik een sterkere positie te hebben in dit soort gevallen.
De talen waar ik uit kan kiezen zijn Spaans, Arabisch, Mandarijn & Russisch.
Wat het uiteindelijk wordt, weet ik nog niet, alleen Russisch is al afgevallen haha!

Hierna zal ik op zoek moeten naar een baan, het liefst natuurlijk in Newcastle, maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat ik uitkom in Brazilië, China of bijv Dubai!

Zoooo nu is iedereen weer een beetje op de hoogte!
Ik heb er ontzettend veel zin in, al begint het nu ook wel een beetje eng te worden.. de klok tikt, ik heb nog minder dan een maand over en mijn toekomstplannen zijn natuurlijk vrij 'onzeker'.

24 mei heb ik mijn laatste werkdag bij de Rabobank en daarna heb ik nog een weekje om dingen voor te bereiden en tijd met familie & vrienden door te brengen. BRING IT ON! XX

  • 05 Mei 2012 - 09:57

    Anja:

    dear Magpie, knap dat je het zo helder hebt kunnen krijgen, succes deze laatste weken, knuffel mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelot

Ik ga proberen om jullie op deze pagina met enige regelmaat op de hoogte te houden van mijn avonturen, ellende en pleziertjes tijdens mijn verblijf in Newcastle upon Tyne!

Actief sinds 13 Maart 2011
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 41678

Voorgaande reizen:

20 Maart 2011 - 19 September 2011

Het Engelse avontuur in Newcastle upon Tyne

03 Juni 2012 - 30 November -0001

Life in the toon continues

Landen bezocht: